maandag 18 november 2013

Uitprobeersel

Aangezien ik nog enkele foto's heb van de tentoonstelling hier weer een quiltje ( drie dus!) van die serie.

Hier zit een verhaaltje aan vast.
Ik heb drie exact dezelfde quiltjes gemaakt van verschillende soorten stofjes. Allemaal witachtig.
Aansluitend heb ik er 2 van geprepareerd om te verven.
De bovenste heb ik in een groen verfbad gedompeld en er een poosje in laten zitten ( 24 uur ), De onderste heb ik belegd met sneeuw. Daar overheen heb ik verfpoeder gestrooid in de kleuren rood en blauw. De sneeuw smolt en het verfpoeder kwam in aanraking met de stof en vloeide uit ... De bedoeling was er een soort Nederlandse vlag mee te maken, maar dat is mislukt. Rood vloeide helemaal uit tot het blauw > Maar dat weet ik dan nu ook weer.

Om te zorgen dat ze bij elkaar blijven heb ik ze aan elkaar vastgemaakt met van die sleutelringen > Werkt goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten