dinsdag 19 november 2013

Logo Lingelappers

Vorig jaar kwam het bestuur van de Quiltvereniging "De Lingelappers" op het idee van logo te veranderen. Er werd een wedstrijd element aan verbonden. Ik had die mededeling gemist doordat ik een keertje had verzuimd om te komen ( op vakantie geloof ik ;) ) Maar de keer daarna werd de mededeling herhaalt want er was nog niets binnen gekomen.

Op de terugweg naar huis dacht ik eraan. Fietsend langs de Linge en kijkend naar de dorpjes, weilanden, grienden en moestuintjes kwam ik op een idee.
Thuis heb ik er gelijk een tekening van gemaakt. Die moest uiteraard nog vereenvoudigd worden want een logo moet nu eenmaal niet ingewikkeld zijn in deze tijd.

Ik heb de tekening met de beschrijving in een mapje gedaan en aansluitend voor mezelf een paar badges gemaakt. Het thema bleef me aanspreken en toen heb ik er ook 4 kleine quiltjes van gemaakt. Die zijn op de foto te zien.

Toen ik de tekening inleverde liet ik gelijk de quiltjes en badges zien die ik ervan heb gemaakt zodat ze konden zien dat het logo voor meer dingen te gebruiken is. Ze wilden alles houden om in de volgende bestuursvergadering te bespreken ...

Enkele maanden erna (vakantieperiode), hoorde ik dat mijn logo had gewonnen. En werd gevraagd of ik een workshop "badges maken" wilde geven zodat we allemaal een zelfde soort badge zouden kunnen dragen op de tentoonstelling.
Ik helemaal blij!!! En natuurlijk heb ik die workshop gegeven. Op de tentoonstelling liep iedereen dan ook met een badge op van mijn ontwerp. Dat was erg leuk om te zien. Ik heb er zoveel mogelijk foto's van gemaakt en ga daar nog een collage van maken.

Tijdens de tentoonstelling hingen deze 4 quiltjes bij de tafel waar kaartjes werden verkocht. Ik heb veel mensen foto's zien maken van deze vier. En enkele mensen heb ik het patroon nog gestuurd over de mail. Ze maken er hun rivier van: De Vlist en De Lek.

Ik denk er nog over om dit patroon een keer in het groot uit te werken ...

1 opmerking: