vrijdag 22 november 2013

Adventsproject van Bernina

Elk jaar heeft Bernina een paar projecten waarbij je een pakketje thuis krijgt om er 'iets' van te maken. Zo was er dit jaar een adventsproject waar ik me heb ingeschreven. http://www.berninablog.nl/2013/10/zijde-garen-kerstboom-bernina-adventsproject-wie-doet-er-mee/

En ik mocht zowaar meedoen.

Nu was ik afgelopen weken druk met de kleding voor het bal maar toch heb ik een poosje op internet gekeken om inspiratie op te doen.
Dit kreeg ik thuis:
Een zakje met enkele lapjes, en borduurgaren.
Uitgepakt ziet het er zo uit:
De lapjes zijn van zijde en het garen natuurlijk veel te veel, daarmee zou je de hele champagnekleurige lap mee vol kunnen maken. Maar dat was de bedoeling niet.
Met de rode en groene lapjes kun je een applicatie maken op het champagnekleurige lapje en het verder versieren en borduren zoals je zelf leuk vind.

Op internet zag ik dit patroontje.
Dat heb ik een beetje aangepast, vergroot en zo en uitgeprint.

Toen ben ik aan de slag gegaan ... De naaimachine is mijn prettigste gereedschap met zulk werk.

Toen het klaar was heb ik een stel foto's naar Bernina gestuurd. Het versierde lapje gaat vandaag op de post en ik heb in een mail al gelezen dat mijn lapje een plekje krijgt in de grote quilt die ze ervan gaan maken.

Het resultaat ... Dat kan ik natuurlijk nog niet laten zien. Dat wordt van lieverlee geplaatst op het blog van Bernina. Maar een kleine sneakpeak wil ik wel laten zien:
De rest komt later een keertje aan de beurt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten