zondag 17 november 2013

Eindelijk weer tijd ... pffffffffffffffffffffffttttttttttttt

Dat dagelijks een berichtje plaatsen is afgelopen weken mooi niet gelukt > eigenlijk is dat niet mooi, maar de uitdrukking dan weer wel ;) Maar ik ben heel creatief bezig geweest om een jurk te maken voor een bal!!! De meest gekke problemen kwam ik tegen.
In de 1e plaats was het geen jurk voor mezelf en dan moet er gepast en gemeten worden. Het modal was nogal eens afwezig of slapende als ik haar weer nodig had > Ik kon dan niet verder maar de raderen bleven wel draaien om te bedenken wat er nog meer moet gebeuren aan de jurk.
In de 2e plaats is het een patroon uit 1810 en dan ook nog in het Engels. Ik geef het je te doen om dat te ontcijferen!
Uiteindelijk is het gelukt. De jurk is gisterochtend afgekomen en gisteravond al gedragen!

Even een fotootje:
Dit is een patroondeel van een pofmouwtje dat echt flink vergroot moest worden totdat het een echte pofmouw werd.  De oude Burda archieven van mijn moeder heb ik erop moeten naslaan om uit te vinden hoe dat moest!

Hier is de mooie groene stof te zien en het plekje waar in de sluiting moest aanbrengen. Verder zie je een paar van de 42 pareltjes die ik stuk voor stuk met de hand heb opgenaaid! (Een middag werken!!!).
Hier hangt de jurk half af aan de koelkastdeur.

Tot mijn verdriet merk ik dat ik geen goede foto heb van het eindresultaat. Gisteren op het bal heb ik enkele foto's lopen maken maar mijn eigen dochter vergeten! Tenminste ... het totaalplaatje! Gelukkig hebben anderen ook foto's gemaakt. Maar deze heb ik wel:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten