vrijdag 4 april 2014

Pasen > eieren ... een hele verzameling al!

Afgelopen tijd was ik druk met opruimen. Al creatief bezig zijnde ontstaat er veel rommel.
Zo is nu ook de verzameling met kerststalletjes weer ingepakt en de verzameling met paaseitjes tevoorschijn gehaald.

Door de jaren heen zijn er al verschillende eieren versierd die te mooi waren voor de kliko dus heb ik intussen ook een doos met paasspulletjes.

Op Fb verzamelt Pia mooie paaseieren. Ik ga de mijne ( de foto's althans ;) ) ook opsturen. Maar dan kan ik ze natuurlijk ook wel even hier laten zien.

Links een uitgeblazen krielkip eitje. Ik heb het eerst uitgeblazen, daarna schoongeboend en met kleurpotloden een tekening er op gemaakt. Daarna wat haarlak er over om de tekening te conserveren.
Rechts een ei dat door één van de kinderen is gemaakt door op een uitgeblazen ei een afbeelding te plakken van een servetje.

Links een krielkip eitje dat is uitgeblazen. Het andere kind heeft er servetjes op geplakt en daarna is het gelakt. Een schoolwerkje.
Rechts een piepschuim ei dat ik versierd heb met diverse lapjes. Een beetje crazy!
Links een piepschuim ei dat ook versierd is met lapjes. Nu wel regelmatig
Rechts een plastic doorzichtig ei met daar in een uitgeblazen krielkip eitje dat weer met ecoline is gekleurd.
Links een krielkip eitje dat is uitgeblazen en omhaakt met roze katoen.
Rechts een ei van een gewone kip dat na het uitblazen beplakt is met papier op de caleidoscoop manier.
Links een uitgeblazen ei dat ook met papier is versierd op de caleidoscoop manier.
Rechts een stel eieren (plastic geloof ik) die eerst ingesmeerd zijn met gesso en daarna met acrylverf beschilderd. Inspiratie kwam van Annemiek Punt.














Links een stel eieren die door de kinderen is versierd. Gedeeltelijk zijn ze uitgeblazen, gedeeltelijk zit de inhoud er nog in. Maar die is inmiddels verdroogd dus zijn het tuimelaartjes geworden. Er is plakkaat en aquarelverf gebruikt.
Misschien moet ik ze een keertje lakken om te conserveren ...?
Rechts de laatste voorlopig. Een uitgeblazen ei, beschilderd met plakkaat verf.
Alle, op dat ogenblik blauw bloeiende, tuinbloemen staan er op.


Inmiddels heb ik ook een verzameling gekochte eieren.

En inspiratie om dit jaar ook zelf nog een ei te versieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten