vrijdag 7 maart 2014

Creatief met foto's en tekst.

Aangezien de 40-dagentijd begonnen is wil ik proberen elke dag iets te doen met een foto en een tip op facebook. Dag 1 en 2 lukten natuurlijk al niet zoals ik had gedacht, maar zojuist heb ik alle drie de dagen op FB geplaatst :)

Het is gelijk oefenen met photoshop wat best wel goed is!
Hier die 1e foto's


Er komen nog 37 tips: Voor de volledigheid zet ik ze hier vast neer omdat ik weet dat het vast niet gaat lukken om al die foto's hier te plaatsen ... ik ga nog andere creatieve dingen doen de komende tijd!!!



40 tips voor de 40 dagentijd
 
1.      Wat je weggeeft, verlies je niet.
2.      Geen tijd. Kom nou.
3.      Verwacht niet te veel. De ander is ook maar een mens.
4.      Van vriendelijke woorden slijt je tong niet.
5.      Beleefd zijn, is geen schande.
6.      Laat een ander ‘anders zijn’ en blijven.
7.      Lachen mag van God.
8.      Hoe drukker, hoe meer tijd.
9.      Kruip niet weg als men je nodig heeft.
10.   Als je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.
11.   ‘Hopen’ kost hetzelfde als wanhopen, het levert alleen meer op.
12.   Deel zonder voordeel, geef eerst de ander.
13.   Verbetering doet veel, aanmoediging doet meer.
14.   Een kans is als een klapstoel. Als je hem niet vasthoudt, zit je ernaast.
15.   Onze geest is als een parachute. Hij werkt alleen als hij open is.
16.   Zie dankbaar terug en vertrouwend vooruit.
17.   Vaak maakt men zich beter verstaanbaar door minder te spreken.
18.   Deel je geluk en het wordt groter.
19.   ‘Moed’ groeit door te durven, ‘vrees’ door uit te stellen.
20.   Bloemen zijn om mooi te zijn, mensen om goed te zijn.
21.   Geen mens ziet meer dan waar hij op let.
22.   Het meeste plezier van zijn geld heeft hij, die er het beste buiten kan.
23.   Er is voor iedere mens een stukje hemel als we er geen hel van maken.
24.   Beter thuis vriendelijk zijn dan op een afstand wierook branden.
25.   Wat je aanpakt, valt mee. Wat je uitstelt, weegt zwaar.
26.   Als je de waarheid vertelt, hoef je niets te onthouden.
27.   Wie ben ik dat ik mag veroordelen?
28.   Sla je zorgen aan stukken. Bij stukjes en beetjes kan je ze aan.
29.   Steeds opnieuw beginnen, dat is levensmoed.
30.   Schuif de tekorten van jezelf niet door naar anderen.
31.   Opstaan voor iemand misstaat niemand.
32.   Niemand wordt groot door anderen te kleineren.
33.   Het enige verlies dat je niet goed kunt maken, is de tijd verloren laten gaan.
34.   Overdrijf je zorgen niet. Veel drijft over!
35.   De vraag is niet: wat moet ik geven? De vraag is: wat mag ik overhouden?
36.   Geduld slaat en brug over de diepste wateren.
37.   Eén ons hulp is beter dan een pond goede raad.
38.   Wie vrienden wil hebben, moet zelf een vriend zijn.
39.   Oordeel niet over dingen, waarvan je alleen de echo en de schaduw kent.
40.   Je kan, als je maar durft.
 
Kees Harte



Geen opmerkingen:

Een reactie posten