maandag 14 april 2014

Iets oud en iets nieuws

Ook gisteren heb ik gezorgd voor de bloemen in de kerk.

Het was Palmpasen dus de kleur was paars. Ik had de bloemen al gekocht toen ik een berichtje kreeg dat er 2 bossen moesten zijn omdat er 2 mensen in aanmerking kwamen voor een bloemengroet.
Tja ... en dan is het handig dat en een flinke tuin hebt want ik heb weer e.e.a. geknipt om van die bossen tulpen en hyacinten 2 redelijk mooie bossen bloemen te maken die ook liturgisch verantwoord zouden zijn.

Het liefst had ik ergens wat palmtakken gekocht maar die heb ik nergens kunnen vinden. De krulwilg heeft  daarvoor maar weer dienst gedaan.

Bloemstuk 1:
En bloemstuk 2:
Ze lijken veel op elkaar wat ook de bedoeling was. Nr. 1 stond op een plankje dat in de muur is gevestigd, en nr. 2 op de liturgische tafel.
Complimenten van een kerkganger ... De tulpen en takken stonden precies goed! Heb je ze getraind? 

Over de tafel trouwens ook een werkstuk dat ik samen met een vriendin wel 21 jaar geleden heb gemaakt. We leuk om te laten zien. Mijn 1e ervaring met textielkunst ;)
We hebben toen 4 kleden gemaakt en een kanselkleed. Die zal ik t.z.t. ook wel een keertje fotograferen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten