maandag 7 april 2014

Rood/wit

Met een heel stel andere mensen regel ik af en toe het bloemetje in de kerk. Het liefst een paar weken achter elkaar anders vergeet ik het! Zo was ik gisteren aan de beurt ( en de komende 2 weken ;) )

Er zouden 2 mensen belijdenis doen en tevens zou één ervan zich laten dopen. Verder was het natuurlijk de 5e zondag van de lijdenstijd. Dus wat kleur betreft zat ik in een dilemma!

Voor de 5e zondag zou het paars moeten worden. Wat de doop betreft wit en voor de  belijdenis is rood een meer passende kleur.

Ook de bloemen hebben een betekenis maar in deze tijd van het jaar mag je niet alles verwachten van je eigen tuin en van de bloemisten!

Dit is het geworden:
Witte rozen en rode tulpen. De tulpen hebben een extraatje > Meer blaadjes dan 6.
Alles heb ik nog uitbundiger laten worden door er een heel stel wilgentakken aan toe te voegen die een beetje grijs/wit blad hebben en net beginnen uit te lopen.
En het speelse en springerige effect komt door takken van de krulwilg.

Het zag er leuk en feestelijk uit.
Degene die het zagen waren er ook wel tevreden over hoorde ik 's avonds.

Zelf kon ik niet bij de dienst aanwezig zijn maar via één of ander trucje moet het te beluisteren zijn via internet > dat zoek ik nog even op ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten