woensdag 27 augustus 2014

Volgende fase van een Round Robin

In één van de vorige berichten schrijf ik over een Round Robin. Klik als je dat nog eens wilt lezen

Afgelopen maand kreeg ik er eentje waaraan ik als 3e iets mocht doen.
Degene die het blok opstuurde ( de eerste en eigenaar van de toekomstige quilt ) had een applicatie van een vogel waar ze plannen mee had die er maar niet van kwamen. Een mooie reden om ons ermee te laten stoeien. Hier is dat blok:
De tweede die er iets aan mocht toevoegen heeft een poosje nagedacht en uiteindelijk is het dit geworden: Als eerste heeft ze er een attac window van gemaakt zodat het lijkt alsof de vogel voor het raam zit. Daarna heeft ze er een rand aan toegevoegd met het patchwork patroon dat Flying Geese heet (Vliegende ganzen dus!). En voor de aardigheid is er onder de organza een echte ganzenveer aan toegevoegd.
Tja ... en toen was de beurt aan mij. Ook hier heeft de lap een poosje liggen wachten op inspiratie en dit is het geworden: Ik heb 2 blauwe zelf geverfde lappen versneden en weer aan elkaar gestikt op de manier zoals Rocky Tims heeft uitgevogeld. Maar wel op mijn manier dan ;) Die kleuren moeten de verschillen de kleuren van de lucht voorstellen. De lucht is de plek waar vogels nogal eens rondvliegen uiteindelijk. Op de hoek heb ik een zon gestikt. Want vogels oriënteren zich door te letten op de hemellichamen. Ik was er wel tevreden over.
Jullie zien dit al eerste. Ik heb de lap vanmiddag op de post gedaan, hopelijk komt het morgen aan dan kan ik de foto ook plaatsen op de fibermailsite.

Update:
Aan deze Round Robin is inmiddels een volgende rand toegevoegd:
Christel zegt erover: "de aarde, bedekt met bladeren toe te voegen. gemaakt van een wit laken, geverfd met textielverf in bruin met brons. Daarna gesjabloneerd met groenmix met gouden accenten".
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten