zondag 29 november 2015

Hoog tijd voor een update ... Het lijkt zo alsof ik niets doe!

Soms is het mogelijk met regelmaat iets te schrijven op een blog. Ooit lukte me dat dagelijks!

Dankzij Facebook en andere tijdrovende activiteiten is het nu al een hele lange tijd geleden dat ik iets heb geschreven. De cursus Quilten speciaal is al ver gevorderd. Ik heb deze maand de 12e les gehad. Op het blog heb ik pas de 1e les beschreven. Daar ga ik nu verandering in brengen ;)

Okee, hier deel 2 van de 1e les. Deel 1 staat hieronder. 

Direct na de les was ik druk met al het huiswerk. En alles verliep ook wel vlot.
Alleen het quiltje was best wel een worsteling. Ik had nog nooit gewerkt met zo'n abstract onderwerp. E.e.a. gebeurt bij mij spontaan of ik heb een concreet doel voor ogen.
Hier aan de hand van de foto's mijn resultaat.

Bij mij trouwens geen hoogdravende of diepzinnige beschouwing. Ik heb het geprobeerd maar het is gewoon geworden wat het is!

Als 1e heb ik uit de gemaakte lapjes de meest interessante stukken gesneden en die op de meest acceptabele manier neergelegd.
Alles aan elkaar gestikt en daarna gelijk gesandwitched.
Met bijpassend draad gequilt. (Ik weet trouwens nog niet wat boven of onder zal worden.)
In de materiaallijst stond: Kleine lapjes van diverse kleuren en materialen. Die had ik bij me - een stel monsterlapjes van Ikea. Ik heb er stukjes van 2x2 cm af gesneden. Die heb ik lukraak erop gestrooid.
Aangezien je verschillende mogelijkheden moet uitproberen heb ik ze ook nog een keertje erop gelegd volgens een bepaald ritme.
.
Nog een variant.
Die laatste variant leek mij het mooist dus heb ik die verfijnd.
Dit is het uiteindelijk geworden. Alle lapjes zijn erop vastgequilt in een spiraal. Wat niet op deze foto staat is de finishing touch. Ik heb er nog 3 stukjes dun koper op vastgemaakt.
Van een stel restjes heb ik een omslag gemaakt voor mijn aantekeningen schrift.
Een aquarelblok heb ik nu in gebruik om alles verslagen en huiswerk in te verwerken. Ook daarvoor heb ik een omslag gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten