zondag 27 oktober 2013

Tentoonstelling van "De Lingelappers" 2013

Afgelopen week was de tentoonstelling die we eens in de vier jaar houden.
Leuk was het mensen te ontmoeten die vertelden dat ze mijn vorige web-log hebben gevolgd. " Het was ineens weg! ", werd er opgemerkt > Ja dat klopt! De verhuizing ervan had zoveel voeten in aarde! Voordat het goed geregeld was had ik er totaal geen kijk meer op en alles was zo anders.
Ik vertelde dat ik opnieuw was begonnen maar de frequentie van mijn berichtjes is niet meer dagelijks > Toch is het stimulerend om elke dag een berichtje te schrijven > Ik had de indruk dat er toen veel meer werk uit handen kwam!

Daarom zal ik hier de quilts plaatsen die ik naar de tentoonstelling heb gestuurd. Elke dag eentje voorlopig om in het ritme te komen. We hebben er 's ochtend een uurtje bijgekregen en ik ben toch vroeg wakker dus ik denk dat het voorlopig wel zal lukken.

Hier de eerste:
Dit is speciaal omdat het blog Creausten heet. De kenners van de film: Pride and Prejudice uit 1995 herkennen vast wel Colin Firth. Dit heb ik gemaakt nadat ik de serie voor de eerste keer had gezien. Ik heb op de PC de film stilgezet en met print screen, photoshop,word en paint e.e.a. vereenvoudigd en aangepast. Toen sjablonen gesneden en met textielverf op witte stof gesjabloneerd. De zwarte haren uitgeknipt volgens een sjabloon en toen alles aan elkaar gestikt en gequilt.

Aangezien quilt een naam hebben, heb ik het de naam: "Mr. Beveridge Maggot" genoemd. Opdat Darcy hier naar Elisabeth kijkt vlak voordat hij de eerste keer met haar die dans gaat doen. Hij is dan al bezig verliefd op haar te worden maar heeft het zelf nog niet helemaal in de gaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten