dinsdag 10 februari 2015

Ik en Frida Kahlo

Het lijkt erop dat ik niet veel uitspook de laatste tijd maar de werkelijkheid is anders!!! Ik doe de cursus "Quilten speciaal". De berichten daarover komen op een gesloten blog. Ik sta nog in dubio of ik er hier over ga schrijven. Het is allemaal dubbel werk maar met knippen plakken kan ik natuurlijk al ver komen.

Als 1e wil ik over iets anders schrijven. Een vriendin heeft een stel foto's van me gemaakt om te oefenen. Ze is portretfotograaf en om de vaardigheid te houden is het prettig te blijven oefenen. Zoals met alles trouwens!

Het was een ochtendje stil zitten, veel bloemen in mijn haar en steeds een klein beetje veranderen van houding op aanraden van Paulien (http://www.paulienkluver.com/).  Het was heel gezellig en ook leuk om op die manier creatief bezig te zijn.
Het uitgangspunt was het werk van Frida Kahlo.

Paulien had een lapje gevonden wat er leuk bij paste.
Ik had heel veel bloemen en Annabel ( https://www.facebook.com/aureliaaurum?fref=ts) heeft de sieraden geleverd.
Eigenlijk had ik het plaatje er continue bij moeten hebben om het nog meer te laten gelijken, maar zo zitten we er al heel dicht bij.
Aangezien ik eigenlijk vaak lach viel het niet mee om de hele tijd zo serieus te kijken dus toen werd deze foto genomen:
Jaja!

Verder maar weer met een volgend plaatje:


En tot slot een foto van Frida Kahlo. en een foto van mij ;)
Het was heel interessant om de uiteindelijke resultaten te zien. Er is heel wat aan vooraf gegaan m.b.t. licht, flits, stoel, houding, enz.
Het resultaat is al verbluffend want toe de 1e foto op facebook stond werd gelijk de link gelegd met Frida Kahlo.
Zelf ben ik er van overtuigd dat het mogelijk is nog dichter bij te komen maar dan moeten de voorbereidingen van mij wat beter zijn. Ik had in eerste instantie geen idee welke afbeeldingen Paulien voor ogen had. Ik dacht: Hup, mijn haar in een knot en dan zal het wel goed zijn!!!

Wie weet komt er een vervolg!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten