donderdag 5 juni 2014

Geluksdag

Een poosje terug is er een boek uitgekomen over het leven van de bedienden in de tijd van Jane Austen. Longbourn. De schrijfster heeft het boek "Pride and Prejudice" als uitgangspunt genomen. Ze volgt de gebeurtenissen uit dat boek op de voet maar dan gezien vanuit het leven van de bedienden. Ik had het boek in het Engels gekocht. Maar nog niet gelezen. Op één of andere manier is het Engels van dit boek ingewikkeld of niet zo vlot te lezen als andere boeken. Dus lag het te wachten en te wachten.

Nu was er een wedstrijd op de site https://www.janeausten.nl/ waaraan ik heb meegedaan. Meestal win ik niets bij zulke wedstrijden maar de aanhouder wint is niet voor niets een Nederlands spreekwoord. Deze keer heb ik gewonnen. De webmaster mailde me al en de uitgever "De Bezige Bij" zou me het boek toesturen. Vandaag is het gekomen met de post!!!
En wat nu zo leuk is ... het boek is ook nog gesigneerd!!!
Nu kan ik het eerst relaxed in het Nederlands lezen en daarna, Als ik de verhaallijn en de onderlinge verhoudingen snap in het Engels. Dat doe ik meestal toch want in de originele oorspronkelijke tekst staan vaak grapjes en woordspelingen die niet te vertalen zijn. 

Toen ik later deze dag de PC aanzette om mijn mails te lezen bleek dat deze dag een dubbele geluksdag was. Want ik had me opgegeven voor een 2-jarige cursus bij het Quiltersgilde, "Quilten Speciaal".
Er is plaats voor 15 leerlingen. Ik wist dat er 22 aanmeldingen waren dus zouden er 7 afvallen ...
En ja ... ik hoor deze keer ook bij de gelukkigen. Ik mag deze cursus volgen. Vanaf 4 oktober gaan we van start.
Op de link van Google naar afbeeldingen van die cursus staan heel veel inspirerende plaatjes. Dat staat me ook allemaal te wachten. Ik ben heel benieuwd en heb er reuze veel zin in!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten