zondag 22 april 2018

Na 2 jaar 'niets' te hebben gedaan.

In ieder geval niets geschreven op het blog. Je moet er maar net zin in hebben, inspiratie voor hebben en gelegenheid om te schrijven. Voorheen deed ik dat nogal eens 's ochtends vroeg. Nu ik mijn dochter 's morgens help met haar krantenwijk duik ik daarna weleens even in bed, of zit uit te rusten voor de TV en kijk iets wat ik de dagen ervoor heb gemist.

MAAR
Ik ben wel bezig geweest. Het streven is om toch een keertje een verslag te doen van alle lessen van Quilten Speciaal 13 dat ik samen met 14 anderen heb afgerond in 2016.

Leuk misschien om te weten dat 14 ervan zijn doorgegaan onder de naam teQStiel. We zijn een aantal keren samen geweest. Hebben plannen gemaakt, elkaar gestimuleerd. Een van de leraressen van QS13 heeft ons begeleid naar ... een tentoonstelling die te zien zal zijn tijdens het Quiltfestival in Noord Groningen.
We hebben dan de molen "Grote Geert" in Kantens tot onze beschikking. Hier het stukje dat op de site staat over die molen: "Van verre is de karakteristieke molen in Kantens al te zien. In 1818 gebouwd als lage stellingmolen, 28 voet, maar in 1852 omhoog gebracht tot een stellinghoogte van 38 voet (10,7 meter). De molen heeft een koppel maalstenenen en twee pelstenen en als een van de weinige pelmolens in Groningen wordt hier ook daadwerkelijk nog regelmatig gepeld. Naast de molen staat een oude stookhut. Molenaar op de Grote Geert is dhr. G. Werkman en de molen is open op zaterdagmiddag of op afspraak."
Dat zegt natuurlijk niets over hetgeen wij zullen tentoonstellen tijdens het Quiltfestival. Daarover zullen wij, van teQStiel, zelf e.e.a. publiceren. Op onze eigen blogs en FB-pagina's en natuurlijk op de site. Van lieverlee zal er natuurlijk ook e.e.a. te zien en te lezen zijn op andere sites. 

Afgelopen zaterdag hebben we ons eigen werk bekeken, beoordeeld en een bijna definitieve indeling gemaakt. Met een beetje fantasie kunnen wij dus al een voorstelling maken van die tentoonstelling. Ik ik durf te zeggen: Het is verrassend! Als je in de buurt bent, tijd hebt ... ga er dan eens heen.

Wat rest zijn enkele foto's van mijn eigen werk dat er te zien zal zijn. Nog niet alles en ook niet beeldvullend. Gewoon een tip van de sluiter ...  





Nu laat ik e.e.a. nog te raden over ... Later wat uitleg over het werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten