vrijdag 11 juli 2014

Round Robin

Samen een top van een quilt maken kan heel verrassend zijn. Dat doe ik met vijf anderen samen.

We sturen allemaal een middenblok/lap van 25x25 cm. naar de volgende op het lijstje. Die maakt er een rand omheen tussen de 10 en 15 cm. en dan wordt het weer doorgestuurd naar de volgende. Uiteindelijk krijg je je eigen middenstuk weer terug met 4 randen er omheen die anderen hebben gemaakt. Het is een uitdaging om er een mooi geheel van te maken voor iedereen.

Als iedereen aan de beurt is geweest mag je het zelf 'afmaken'. Nog een rand er omheen? Allen dubbelen en quilten? Iedereen is er vrij in. Ik ben benieuwd hoe ik mijn lap terug krijg.

Dit is de beginlap die ik heb opgestuurd:

Het is een gedeeltelijk katoenen lap die ik met de Tye-and-dye methode heb geverfd.
Nu afwachten wat de volgende ermee doet ...!

Zelf kreeg ik ook al een beginlapje toegestuurd: 
Deze lap heeft een poosje in de buurt gelegen totdat ik een idee kreeg. Het is een door de afzendster zelf geverfde lap met erop gezeefdrukte letters (geloof ik). Ik heb tussen mijn zelfgeverfde lapjes gezocht naar bijpassende kleurtjes, die ik op de glas-in-lood manier er aan heb gezet.
Dat is inmiddels ook weer doorgestuurd ...

Wordt vervolgd.
In oktober/november krijg ik mijn lap weer terug!

Update:
Er is inmiddels weer een rand toegevoegd:
Spijkerstof met erop letters en cijfers gestikt.

Volgende update, Er is inmiddels weer een rand aan toegevoegd.


Update voor de laatste deelnemer. De laatste rand maakt het helemaal af!

Nu mag Olga zelf de quilt afmaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten